افتتاح مرکز شتاب دهنده نوآوری یزد در دهه فجر سال جاری

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، خبرنگاران/یزد استاندار یزد با اشاره ظرفیت های علمی و نوآوری استان از افتتاح مرکز شتاب دهنده نوآوری یزد در دهه فجر سال جاری اطلاع داد.

افتتاح مرکز شتاب دهنده نوآوری یزد در دهه فجر سال جاری

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، سیدمحمد میرمحمدی در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر استان یزد با حضورسیدحمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این که کارآفرینی آفرینش کار است، اظهار کرد: آفرینش کار به ایده های جدید و الزامات احتیاج دارد.

وی پردازش ایده های جدید به منظور تجاری سازی را از دیگر اجزای فرآیند کارآفرینی دانست و گفت: در جشنواره های آینده هم زمان با تجلیل از کارآفزینان برتر از ایده پردازان جوان و برتر استان هم تجلیل گردد. چون برای آنها ایجاد انگیزه می گردد.

میرمحمدی با اشاره به این که کارآفرینی با ایده های کوچک و جزئی آغاز می گردد و در نهایت با همت کارآفرینان به تجارب بزرگ تجاری و مالی تبدیل می شوند، اضافه نمود: گستردگی یکی از مهم ترین ویژگی عرصه ایده پردازی اشت.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز نگاه ها بسیار تغییر نموده است، توضیح داد: امروزه با تغییر نگاه به ظرفیت های بومی در راستای توسعه بیش از پیش مالی، خانه های مخروبه بافت تاریخی به صورتی درآمده که یکی از جاذبه های گردشگری برای علاقه مندان ایرانی و خارجی تبدیل شده اشت.

این مقام مسئول استفاده از بافت تاریخی به عنوان جاذبه گردشگری شهر و استان یزد را یکی از ظرفیت های شاخص مالی استان دانست و اعلام کرد: خوشبختانه امروز استان در زمینه آی تی و آی سی تی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و این نشانه وجود ظرفیت های انسانی و دیگر ظرفیت های موجود در استان به منظور راه های بیشتر توسعه مالی است.

وی با بیان این که استان یزد یکی از پنج استان دارای منطقه ویژه فناوری در کشور است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری یزد بعد از تهران رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

میرمحمدی راه اندازی مرکز فناوری و مرکز رشد دانش آموزی را از جمله اقدامات شاخص استان در راستای توسعه بیش از پیش علوم مختلف در یزد دانست و گفت: مرکز شتاب دهنده نوآوری در دانشگاه یزد ایجاد شده که در دهه فجر توسط معاون رییس جمهور افتتاح می گردد.

وی نبود شغل مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را یکی از مهم ترین دغدغه های استان یزد و دیگر استان های کشور در عصر امروز دانست و یادآور شد: فرهنگ شغلی جامعه باید بیش از پیش تقویت گردد تا جایی که احترام افراد در هر موقعیت شغلی حفظ گردد و این مهم ترین اقدام در راستای رفع کردن بیکاری و تقویت فرهنگ اشتغال بین اقشار مختلف جامعه به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح مرکز شتاب دهنده نوآوری یزد در دهه فجر سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مرکز شتاب دهنده نوآوری یزد در دهه فجر سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید