انواع کفپوش مناسب اتاق کار

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، تفاوت اصلی بین فضای کار و دیگر فضاها کاربرد و کارایی آن است. کارایی دفترکار بر خلاف اتاق خواب، مهم تر از راحت بودن آن است، بنابراین باید به گونه ای طراحی شود که باعث افزایش راندمان کاری پرسنل شود. در عین حال، انتظار نمی رود که یک طراح ظاهر را فدای کارایی کند. یک طراح خوب بین ظاهر و کارایی حتی در کوچکترین دفتر کار یا قسمتی کوچک از خانه تعادل برقرار میکند. اگر یک دفتر کار فاقد کارایی باشد، بی جهت سرمایه خود را دور ریخته اید، زیرا از آن بهره وری لازم را نخواهید برد. به همین دلیل باید به همه جزئیات توجه کنید. آنچه ما می خواهیم بگویم این است که انتخاب میز و صندلی های عالی برای اتاق کار کافی نخواهد بود. چیزی که اغلب افراد در یک دفترکار نادیده میگیرند، کفپوش است. کفپوش دفتر کار می بایست سخت، بادوام و به طور ایده آل با بقیه دکوراسیون سازگار باشد. با این حال، انتخاب کفپوش مناسب برای دفتر کار، امری چالش برانگیز است. به همین دلیل به بررسی انواع کفپوش مناسب پرداخته و چند ایده کاربردی به شما پیشنهاد میکنیم که می توانند به شما در حل این مسئله کمک نمایند:

انواع کفپوش مناسب اتاق کار

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت نه تنها از نظر مالی نسبتاً مقرون به صرفه بوده بلکه در برابر آسیب از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع کفپوش در برابر لکه، ساییدگی، خاک و خراش بسیار مقاوم می باشد و به دفتر کار شما یک ظاهر و نمای چوبی گران قیمت میبخشد. شما می توانید از کفپوش لمینت برای شخصی سازی فضای اتاق بهره ببرید. قابلیت انعطاف پذیری لمینت به شما این امکان را می دهد که رنگ و طرح آن را متناسب با سایر قسمت های خانه انتخاب کنید. با این حال، لمینت در طبقات پایین تر خانه به بهترین نحو کارایی دارد، زیرا هنگام استفاده در طبقات بالاتر ایجاد سر و صدا میکند. با این حال، اگر نمی توانید دفتر کار خود را به طبقه پایین یا همکف منتقل کنید، می توانید از کمک یک پیمانکار متخصص برای نصب کفپوش مخصوص بهره ببرید.

کفپوش سیمانی

طبقات بالای خانه و یا دفتر کار سطوحی ایده آل برای استفاده از کفپوش سیمانی مقاوم هستند. سیمان بادوام و قدرتمند است و می توان سختی و زبری آن را به راحتی با استفاده از یک قالیچه از بین برد. یکی دیگر از مزایای کفپوش سیمانی این است که سیمان را می توان به راحتی حتی در صورت آسیب جدی تعمیر کرد (گاهی اوقات، برای انجام آن فقط چند دقیقه زمان لازم است). علاوه بر این، سیمان دیگر آن مواد خام و خاکستری رنگ قبل نیست. این نوع کفپوش در رنگ ها و طرح های متفاوت از جمله مدل های درخشان و براق و یا مدل هایی با طرح های ظریف موجود است که نور را در داخل اتاق منعکس می کنند. به این معنا که با این تنوع طرح و رنگ دیگر خبری از آن سیمان زبر خاکستری رنگ نیست.

فرش

استفاده از فرش به عنوان کفپوش برای برخی از دفاتر کار بسیار مناسب تر است. در حالی که نگهداری فرش سخت است، فرش های نرم حس گرم، راحت و فوق العاده صمیمانه ای را منتقل می کنند. به همین دلیل است که فقط صاحبان مشاغل خاص می توانند از یک فرش در دفتر کار خود استفاده کنند. پهن کردن فرش کار سختی نیست زیرا به راحتی میتوان آن را جا به جا نمود. با این حال، سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که در برابر جابه جایی و حرکت مبلمان مقاوم باشد و پس از گذشت چند سال ساییده نشود.

کفپوش چوب سخت

کفپوش چوب سخت انتخابی کلاسیک برای دفاتر کار قدیمی است که عمدتا به دلیل دوام و مقاومت بالا انتخاب میشود. علاوه بر آن، چوب سخت یک نوع کفپوش بسیار زیبا است. کسانی که به نگهداری از کفپوش اهمیت میدهند، می توانند کفپوش های باکیفیت برای دفاتر کار خود استفاده کنند. با توجه به مزایای کفپوش چوب سخت، هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از آن در فضای اداری و دفتر کار وجود ندارد. تمیز نمودن این کفپوش کار آسانی نیست و تقریبا هیچ آسیبی آن را تهدید نمیکند. مزیت دیگر استفاده از این نوع کفپوش این است که دارای رنگ های متنوع و طرح های ظریف از رنگ خاکستری روشن گرفته تا قهوه ای مایل به قرمز زیبا می باشد.

کفپوش سرامیک

باور کنید یا نه، سرامیک یک انتخاب عالی برای هر نوع دفتر کار می باشد. با فرض اینکه شما سرامیک ها را به طور یکنواخت استفاده کرده اید، آنها به دفتر کار یک ظاهر آراسته میبخشند و ماندگاری فوق العاده بالایی دارند. اما سرامیک های نامرغوب مستعد آسیب و ترک خوردگی هستند. سرامیک ها معمولا از جنس پورسلین یا همان چینی، سرامیک، سنگ تراورتن یا حتی مواد بازیافتی ساخته می شوند. بسته به مواد استفاده شده، سرامیک دارای ویژگی های مختلف است. به عنوان مثال انواع سرامیک ساخته شده از سنگ های طبیعی دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند و به این بدان معنا است که شما باید آنها را به صورت ترکیبی با موزائیک و الگوهای جالب بهره ببرید تا این سطح تفاوت را بپوشانید. مزیت دیگر استفاده از سرامیک تنوع بالای شکل، بافت و رنگ است. بهترین راه تصمیم گیری در نظر دریافت ماهیت حرفه شما است. در دفتر کار شغل های خلاق میتوان از سرامیک های چینی رنگارنگ که خلاقیت را تقویت می کنند و الهام بخش ایده ها هستند بهره برد، در حالی که انتخاب سرامیک های سنگی ظریف (برای مثال سنگ آهک) برای دفاتر کار خشن تر مانند دفاتر کسب و کار، امور مالی، حقوقی و … بهتر است. با این حال، هر دو گزینه، زیبا و باشکوه هستند.

کفپوش وینیل

کفپوش وینیل برای دفاتری مناسب است که دوام را به زیبایی ترجیح میدهند. شما حتی برای تمیز ترین سرسخت ترین لکه ها مسئله ای نخواهید داشت و نگهداری این نوع کفپوش اصلا جز نگرانی های شما نخواهد بود. می توانید صندلی ها را به این طرف و ان طرف بکشید یا بر روی انها کمد نصب کنید بدون آنکه کفپوش آسیب ببیند. با این حال چیزی که باید به یاد داشته باشید قرار دادن پدهایی در زیر میز و کمدهاست تا اینکه مطمئن شوید که دیگر هیچ گونه آسیبی به کفپوش وارد نمی شود. علاوه بر این، وینیل یکی از گزینه های سازگار با محیط زیست برای استفاده در دفتر کار است. این نوع کفپوش کاملا از مواد بازیافتی ساخته شده است و در یک رنگ سبز شگفت انگیز با طرح های متنوع درخشان موجود است.

کفپوش بامبو

بامبو برای ادارات و دفاتر کار کوچک و متوسط یک کفپوش ایده آل است، زیرا این امکان را به شما می دهد که از کفپوش های دیگر برای زیر صندلی ها بهره ببرید و همزمان یک کفپوش جذاب داشته باشید. علاوه بر آن، این نوع کفپوش نرم و دوستدار محیط زیست است و نگهداری از آن راحت می باشد.

حفاظت از کفپوش

اگر چه سعی می کنید از کفپوش ها محافظت کنید اما بعد از چند سال علائم ساییدگی و خراشیدگی را روی آنها خواهید دید. قرار دریافت در معرض نور خورشید، رفت و آمد زیاد بر روی کفپوش و یا حتی جابه جایی مبلمان برروی آنها به مرور به آنها آسیب میزند. به همین دلیل است که شما باید از کفپوش های بادوام به خصوص کفپوش هایی با لایه های محافظ بهره ببرید.

قبل از انتخاب کفپوش ایده آل برای دفتر کار خود، حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • آیا قرار است رفت و آمد بر روی این کفپوش زیاد باشد؟
  • آیا قرار است کفپوش در معرض آسیب های فصلی (یخ، برف، باران و غیره) قرار بگیرد؟
  • آیا استفاده از یک کفپوش با دوام پایین گزینه ای مناسب برای دفتر کار شما است؟

این سوالات به شما کمک می کنند تا انتخاب های خود را برای خرید کفپوش محدود کنید و چیزی را انتخاب کنید که بتواند نیازهای محیط کاری شما را برآورده کند. احتمالا قیمت مهمترین فاکتوری است که باید در نظر بگیرید. شما باید برای مبلمان، پرده، لوازم جانبی و ابزارهای کاربردی دیگر نیز هزینه کنید و این هزینه ها می تواند بودجه شما را محدود کند. با این حال، به یاد داشته باشید که کفپوش واقعا می تواند در ظاهر و انتقال حس در دفتر کار شما تفاوت ایجاد کند.

منبع: ساختمانچی

به "انواع کفپوش مناسب اتاق کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کفپوش مناسب اتاق کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید