دیوان محاسبات بدهی صداوسیما را برملا کرد، 15 میلیارد بابت حق پخش ورزش در سال 99

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، دیوان محاسبات کشور در گزارش تفریغ بودجه سال 99 کل خاطرنشان کرد که سازمان صداوسیما مبلغی از درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به حساب خزانه داری کل کشور واریز نکرده است!

دیوان محاسبات بدهی صداوسیما را برملا کرد، 15 میلیارد بابت حق پخش ورزش در سال 99

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، برای اولین بار، بر اساس قانون بودجه سال 1399 مشخص شد که به استناد بند (پ) ماده (92) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف هستند عایدیهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف عایدیی شماره 140184 نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند. وجوه واریزی از محل ردیف 49-530000 مندرج در جدول شماره (9) این قانون به نسبت 30 درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای یاری به فدراسیون های مربوطه) و 70 درصد در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد. در این قانون، بعلاوه عایدی حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی موضوع بند (پ) ماده 92 قانون برنامه ششم توسعه در ردیف ملی 50 میلیارد تومان در نظر گرفته که بر این اساس سهم سازمان صداوسیما 35 و سهم وزارت ورزش 15 میلیارد تومان مشخص شد.

اوایل امسال بر اساس اعلام ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان به وبلاگ تجهیزات الکترونیک، صداوسیما در سال 99 مبادرت به واریز عایدیهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی به ردیف عایدیی شماره 140184 نزد خزانه داری کل کشور ننموده و اینگونه سهم 30 درصدی وزارت ورزش و جوانان از محل مربوطه پرداخت نشده است؛ مساله ای که از سوی این وزارتخانه به نهادهای نظارتی گزارش شده است.

حال اما بر اساس اعلام دیوان محاسبات کشور، در خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال 99 کل کشور آمده است:

مطابق بند (ک) تبصره (9)، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف بوده اند عایدیهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف عایدیی مربوط نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند؛ در سال 1399 از این محل، مبلغی به حساب خزانه واریز نشده است.

گزارش دیوان محاسبات مهر تاییدی بر اعلام وزارت ورزش و جوانان مبنی بر عدم پرداخت مطالبات ورزش ایران از سوی سازمان صداوسیما و از محل عایدیهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی است و نشان می دهد که از 15 میلیارد تومانی که این سازمان باید به ورزش کشور جهت تخصیص به رشته های مختلف (متناسب با سهم) پرداخت می نموده، ریالی پرداخت نشده است!

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دیوان محاسبات بدهی صداوسیما را برملا کرد، 15 میلیارد بابت حق پخش ورزش در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوان محاسبات بدهی صداوسیما را برملا کرد، 15 میلیارد بابت حق پخش ورزش در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید