طرح خرید خدمت سربازی از دستور خارج شد

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، خبرگزاری خبرنگاران-نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 گفت: طرح این کمیسیون درباره خرید خدمت سربازی بر اساس اخطار قانون اساسی و به دلیل ایجاد بی عدالتی، از دستور خارج شد.

طرح خرید خدمت سربازی از دستور خارج شد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تجهیزات الکترونیک،آقای سیدمحسن دهنوی در مصاحبه با خبر 21 شبکه یک سیما اضافه نمود: در جلسه امروز کمیسیون به طرح خرید خدمت سربازی اخطار قانون اساسی داده شد که رئیس جلسه اخطار را وارد دانست و نمایندگان نیز این طرح را به علت ارقام بالای خرید خدمت سربازی، ناقض عدالت و عامل ایجاد تبعیض دانستند.

وی گفت: برای برطرف این مسئله پیشنهاد جایگزینی را به کمیسیون تلفیق در جهت تشویق به فرزندآوری و حمایت از سیاست های خانواده ارائه دادیم که مصوب شد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اضافه نمود: بر اساس این مصوبه متاهلانی که بیش از 30 سال سن و دو فرزند یا بیشتر دارند به صورت رایگان از خدمت معاف می شوند.

آقای دهنوی گفت: برای متاهلانی که یک فرزند دارند نیز پیشنهادی ارائه کردیم که رای نیاورد البته در آینده در جلساتی دیگر یا صحن علنی پیشنهاد هایی در این زمینه داده می گردد.

وی اضافه نمود: مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سرباز ها به مقدار 60 درصد حداقل دریافتی یک نیروی کار رسمی پایور است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه در سال 99 حقوق دریافتی سرباز های مجرد 300 هزار تومان و سال جاری یک میلیون و 50 هزار تومان بود، گفت: سال آینده یک سرباز مجرد حداقل سه میلیون و 400 هزار تومان و یک سرباز متاهل حداقل 5 میلیون تومان حقوق می گیرد.

آقای دهنوی اضافه نمود: در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادیم دو سال سنوات خدمتی سرباز ها جزو سنوات اشتغال به کار آن ها در سنوات بیمه ای محسوب گردد که در حال آنالیز است.

وی گفت: خرید خدمت برای مشمولان خارج از کشور در حوزه خرید خدمت سربازی محسوب می گردد، اما در حال بحث درباره آن هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "طرح خرید خدمت سربازی از دستور خارج شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرح خرید خدمت سربازی از دستور خارج شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح خرید خدمت سربازی از دستور خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید