لزوم تشکیل کمیته صادرات دردزفول برای رونق مالی

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، احمد سیاحی ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح پروژه های صنعتی و عمرانی شهرستان دزفول به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال جاری به مناسبت دهه فجر 687 پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 350 میلیارد تومان در 22 شهرستان استان افتتاح شده و خواهند شد که قطعا با افتتاح آنها شاهد تحول بسیار مثبتی در راستای رونق مالی استان خواهیم بود.

لزوم تشکیل کمیته صادرات دردزفول برای رونق مالی

وی در مورد اولویت های استان برای پروژه های سال آینده نیز مطرح کرد: اولویت اول در خوزستان توجه به پروژه های راهسازی و راهداری است که با جدیت در حال پیگیری این طرح ها در سراسر استان هستیم.

کوشش برای ارتقای کیفیت آب

معاون عمرانی استانداری خوزستان اولویت دوم را توجه به مسائل حوزه آب شهری، روستایی و ارتقای کیفیت آب رودخانه های کارون و دز دانست و توضیح داد: آب تالاب ها، آب های مربوط به بخش کشاورزی و صنعت، جلوگیری از برداشت آب از سرشاخه ها، حل مشکل شوری سد گتوند، توجه به بحث فاضلاب ها و راهنمایی زهکش های اراضی کشاورزی به مناطق دیگر از برنامه های در دستور کار و قابل پیگیری در حوزه مسائل آبی است.

سیاحی موضوع ریز گردها و جلوگیری از انتشار گرد و خاک از کانون های داخلی را نیز اولویت سوم برنامه های در دستور کار استان در سال آینده برشمرد و گفت: فعالیت های عمران شهری که در واقع ارائه خدمات بهینه و مناسب به مردم از سوی شهرداری ها همانند توسعه فضای سبز، بهبود آسفالت ها، جمع آوری پسماندها و ایجاد فضاهای مناسب و مفرح نیز اولویت چهارم ما است.

وی ادامه داد: آخرین اولویت نیز مربوط به ایجاد محیط های گردشگری برای شهروندان خوزستانی از جمله استفاده از جاذبه های آبی و مخازن آب در شهرهای مختلف استان است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در ادامه با بیان اینکه دزفول همواره در اولویت های اساسی استانداری بوده اضافه کرد: حتی موارد و برنامه های مهم و مورد احتیاج دزفول را نیز آنالیز نموده و اعتقاد داریم که در رابطه با دزفول باید فعالیت های جدی تری صورت بگیرد.

لزوم حمایت جدی تر از بخش خصوصی در دزفول

سیاحی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی در دزفول حمایت جدی تری به عمل آوریم، گفت: همانند پروژه ارزشمند کارخانه فولاد که با همت فرمانداری دزفول و سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام پذیرفته که مطابق با آنالیز ها مقرر شده تا فاز اول این کارخانه که فراوری میلگرد است در بهار سال آینده افتتاح گردد.

وی با بیان اینکه توجه به رونق فراوریات باغات گل و صادرات آنها در دزفول از اولویت های مهم ما است، توضیح داد: توجه به بحث آبزیان نیز از دیگر موارد مهم برای توسعه مالی شهرستان دزفول است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به ظرفیت های زیاد استان در زمینه برخورداری از پایانه ها، بنادر، فرودگاه و راه های ترانزیتی مطرح کرد: قطعا با وجود کشتارگاه طیور و احداث کارخانه فولاد در دزفول بحث صادرات در این شهرستان پررنگ تر می گردد.

سیاحی ادامه داد: فرمانداری دزفول در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داده و اکنون نیز احتیاج است تا یک کمیته صادرات در دزفول تشکیل گردد و با توجه به ظرفیت های زیاد دزفول قطعا پیگیری این امر را در دستور کار قرار خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لزوم تشکیل کمیته صادرات دردزفول برای رونق مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تشکیل کمیته صادرات دردزفول برای رونق مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید