آموزش دانشجویی بر روی شبیه ساز جراحی مغز و اعصاب

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، خبرگزاری خبرنگاران-الگوریتم های یادگیری ماشینی عملکرد فنی و نتایج یادگیری را طی شبیه سازی حذفِ تومور مغز افزایش دادند.

آموزش دانشجویی بر روی شبیه ساز جراحی مغز و اعصاب

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تجهیزات الکترونیک، همه گیری COVID-19 چالش ها و فرصت هایی را برای آموزش پزشکی ارائه نموده که از آن جمله اهمیت فزاینده فناوری یادگیری از راه دور در چندین زمینه است. یک مطالعه در این زمینه نو نشان می دهد که در یک محیط از راه دور، یک شبکه آموزشی هوش مصنوعی (AI) می تواند از مربیان انسانی متخصص پیشی بگیرد.

مرکز شبیه سازی جراحی مغز و مرکز یادگیری هوش مصنوعی در Neuro (موسسه عصب شناسی مونترال) هفتاد دانشجوی پزشکی را برای انجام حذف مجازی تومور مغز بر روی یک شبیه ساز جراحی مغز و اعصاب استخدام کرد. دانش آموزان به طور تصادفی برای دریافت آموزش و بازخورد به دست یک معلم AI یا یک مربی متخصص از راه دور، با گروه کنترل سوم هیچ دستورالعملی دریافت نکردند.

یک مدرس مبتنی بر هوش مصنوعی به نام دستیار عملیاتی مجازی از یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای آموزش تکنیک های جراحی ایمن و کارآمد استفاده کرد و بازخورد شخصی ارائه کرد، در حالی که یک شبکه نظارت مستمر تخصصی هوشمند (ICEMS) و گروهی از کارشناسان عملکرد دانش آموزان را ارزیابی کردند.

در گروه دیگر، مربیان از راه دور یک فید زنده از شبیه سازی های جراحی را دیدن کردند و بر اساس عملکرد دانش آموز بازخورد ارائه کردند.

محققان دریافتند دانش آموزانی که آموزش ها و بازخورد های دستیار عملیاتی مجازی را دریافت نموده، مهارت های جراحی را 2.6 برابر سریع تر یاد گرفته اند و در مقایسه با کسانی که آموزش و بازخورد را از مربیان از راه دور دریافت نموده اند، 36 درصد عملکرد بهتری داشته اند، در حالی که محققان انتظار داشتند دانش آموزانی که به وسیله دستیار عملیاتی مجازی آموزش داده شده اند احساسات منفی بیشتری را تجربه نمایند، تفاوت معنی داری بین این دو گروه پیدا نکردند.

مهارت جراحی نقش مهمی در نتایج بیمار در حین و بعد از جراحی مغز دارد. دستیار عملیاتی مجازی ممکن است راهی موثر برای افزایش عملکرد جراح مغز و اعصاب، بهبود ایمنی بیمار و در عین حال کاهش بار روی مربیان انسانی باشد.

دکتر رولاندو دل ماسترو، نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: آموزگاران باهوش مصنوعی مانند دستیار عملیاتی مجازی ممکن است به ابزاری ارزشمند در آموزش نسل بعدی جراحان مغز و اعصاب تبدیل شوند. صدای آمریکا به طور قابل توجهی تخصص خود را بهبود بخشید و در عین حال یک محیط آموزشی عالی را ایجاد کرد. مطالعات در حال اجرا در حال ارزیابی این است که چگونه مربیان حضوری و مربیان هوشمند مجهز به هوش مصنوعی می توانند به طور موثر با هم برای بهبود تسلط بر مهارت های جراحی مغز و اعصاب استفاده شوند.

علی فضل اللهی، نویسنده اول این مطالعه می گوید: سیستم های آموزش هوشمند می توانند از انواع پلت فرم های شبیه سازی استفاده نمایند تا شانس تقریباً نامحدودی را برای تمرین تکراری بدون محدودیت های تحمیل شده به وسیله در دسترس بودن نظارت فراهم نمایند. با ادامه تحقیقات، افزایش توسعه و انتشار شبکه های آموزشی هوشمند، می توانیم برای چالش های آینده در حال تحول بهتر آماده باشیم.

این مطالعه که در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA Network Open) در 22 فوریه 2022 منتشر شد، به دست بنیاد فرانکو دی جووانی، کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا، و بنیاد تومور مغزی تومور کانادا تامین شد. یاری هزینه تحقیقاتی همراه با The Neuro. ارزیابی شناختی را دکتر جیسون هارلی در بخش جراحی دانشگاه مک گیل رهبری کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آموزش دانشجویی بر روی شبیه ساز جراحی مغز و اعصاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش دانشجویی بر روی شبیه ساز جراحی مغز و اعصاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید