آیا مایکروسافت برای انتشار ویندوز 11 آماده می گردد؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، مایکروسافت طی ماه های گذشته بارها به آپدیت مهم ویندوز اشاره نموده اما حالا با توجه به نشانه های موجود، به نظر می رسد این بار فقط با یک آپدیت سروکار نداریم و مایکروسافت میخواهد از ویندوز 11 رونمایی کند.

آیا مایکروسافت برای انتشار ویندوز 11 آماده می گردد؟

این غول نرم افزاری به تازگی اعلام نموده که در تاریخ 24 ژوئن (3 تیر) یک رویداد مختص ویندوز برگزار خواهد نمود. در تصویر موجود در دعوت نامه، شاهد لوگوی نو ویندوز هستیم که نور خارج شده از آن شباهت زیادی به عدد 11 دارد. این رویداد ساعت 11 صبح به محلی (19:30 به وقت ایران) برگزار می گردد که ساعتی معمول برای رویدادهای مربوط به ویندوز و سرفیس نیست.

از طرف دیگر، یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت در اکانت توییتر خود نوشته که او از ویندوز 95 تا به امروز برای نسخه نوی از ویندوز تا این میزان هیجان زده نبوده است. اگر مایکروسافت واقعا می خواهد ویندوز 11 را معرفی کند، پس بدون شک با تغییرات بصری گسترده ای روبه رو خواهیم شد. طی ماه های گذشته خبرهای زیادی درباره پروژه موسوم به Sun Valley منتشر شده که مربوط به تغییرات ظاهری ویندوز است.

منشأ بسیاری از این تغییرات ویندوز 10X است که قرار بود به اسم رقیب ChromeOS ارائه گردد ولی مایکروسافت این پروژه را کنار گذاشت. از بین این تغییرات می توانیم به منوی استارت نو، آیکون های نو سیستم، بهبود فایل اکسپلورر و کنار گذاشتن آیکون های مربوط به دوران ویندوز 95 اشاره کنیم.

مایکروسافت بعلاوه میخواهد بسیاری از مسائل ویندوز را هم رفع کند. بعلاوه شایعه های مختلف از بازطراحی گسترده اپ استور ویندوز خبر می دهند. گفته می گردد مایکروسافت می خواهد کاری کند که توسعه دهندگان تمام برنامه های ویندوزی قادر به ارائه برنامه خود در اپ استور باشند. چنین کاری تعداد برنامه های موجود در این محیط را چندین برابر می نماید. از طرف دیگر، گویا برنامه های دارای پرداخت درون برنامه ای بدون احتیاج به پرداخت کارمزد به مایکروسافت می توانند در این محیط حاضر شوند.

در حال حاضر، مایکروسافت فقط برای بازی های موجود در ویندوز استور 12 درصد کارمزد دریافت می نماید اما اگر به طور کامل اجازه دور زدن این سیستم را بدهد، بدون شک توسعه دهندگان زیادی از این قانون استقبال خواهند کرد.

سال گذشته و بعد از شروع همه گیری کرونا، ویندوز نشان داد که برای میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا سیستم عامل بسیار مهمی محسوب می گردد و مایکروسافت با ویندوز 11 بار دیگر این سیستم عامل را در مرکز توجه خود قرار خواهد داد. البته معرفی ویندوز 11 یک حرکت غافلگیرکننده خواهد بود. این شرکت سال ها قبل گفته بود ویندوز 10 آخرین نسخه این سیستم عامل محسوب می گردد و فقط برای آن آپدیت های مختلفی ارائه خواهد شد. اگرچه این سیستم عامل به طور ماهانه آپدیت هایی را دریافت می نماید، اما آپدیت های مهم دو بار در سال برای ویندوز منتشر می شوند.

ضمناً باید بگوییم که شرکت های سازنده لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی از انتشار ویندوز 11 استقبال خواهند کرد. نسخه نو ویندوز همیشه منجر به فروش بیشتر لپ تاپ و کامپیوتر شخصی می گردد و نام این سیستم عامل را دوباره بر سر زبان ها می اندازد. در هر صورت فقط چند هفته دیگر این رویداد مایکروسافت برگزار خواهد شد و تا آن موقع احتمالا جزئیات بیشتری از آن فاش می گردد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا مایکروسافت برای انتشار ویندوز 11 آماده می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مایکروسافت برای انتشار ویندوز 11 آماده می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید