خواسته های کابل در نشست ولز؛ تداوم همکاری ناتو و افزایش یاری های اقتصادی

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، خبرنگاران: سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در جریان نشست خبری به خبرنگاران گفت: بخشی از صحبت های اساسی در نشست ناتو در ولز انگلیس مربوط به دستورالعمل و چگونگی تداوم همکاری های نیروهای بین المللی با نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان است.

خواسته های کابل در نشست ولز؛ تداوم همکاری ناتو و افزایش یاری های اقتصادی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تجهیزات الکترونیک، احمدشکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در جریان نشست خبری به وبلاگ تجهیزات الکترونیک گفت: بخشی از صحبت های اساسی در گردهمایی سران ناتو در ولز انگلیس مربوط به دستورالعمل و چگونگی تداوم همکاری های نیروهای بین المللی با نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان است.

وی اضافه نمود: انتظار دولت افغانستان از این نشست این است که ناتو و حامیان بین المللی افغانستان همچنان بر تعهد خود مبنی بر مأموریت آموزش نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان متعهد باشند و در این زمینه به توافق صددرصد برسند.

وی گفت: تجدید نظر بر روی میزان یاری های سالانه جامعه جهانی به افغانستان یکی دیگر از مواردی است که مقامات افغانستان در کنفرانس سران ناتو در ولز مطرح خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اضافه نمود: یکی از مواردی که مد نظر است تا در کنفرانس ولز مرود بحث و گفت وگو قرار گیرد، پیشنهاد افغانستان مبنی بر تجدیدنظر روی تخمین مصارف افغانستان است که از 4.1 میلیارد به 5.5 میلیارد دلار افزایش یابد.

قرار است نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو در تاریخ 4 و 5 ماه سپتامبر (13 و 14 شهریور) امسال در ولز انگلیس برگزار گردد.

جامعه جهانی در نشست بین المللی توکیو که در سال 2012 میلادی برگزار شده بود، تعهد کرد که 16 میلیارد دلار برای بخش غیرنظامی و تقویت زیربناهای مالی در اختیار افغانستان قرار دهد که این پول برای یک دوره چهار ساله، تا سرانجام سال 2015 میلادی در نظر گرفته شده است.

در این نشست، رهبران ناتو از جمله باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان و دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا شرکت خواهند کرد و بحث در خصوص ادامه یاری به نیروهای امنیتی افغانستان و ادامه حضور نیروهای ناتو در این کشور از بحث های اصلی در این نشست خواهد بود.

ع

منبع: تسنیم

به "خواسته های کابل در نشست ولز؛ تداوم همکاری ناتو و افزایش یاری های اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواسته های کابل در نشست ولز؛ تداوم همکاری ناتو و افزایش یاری های اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید