برگزاری جشنواره پخت نان سنتی یوخا در کلیبر

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، اولین دوره جشنواره پخت نان سنتی یوخا در کلیبر برگزار گردید .

برگزاری جشنواره پخت نان سنتی یوخا در کلیبر

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ تجهیزات الکترونیک از تبریز ، حاجی پور فرماندار کلیبر در اولین جشنواره نان سنتی یوخا هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی را ایجاد شور و نشاط برای شهروندان ، توریستان و بعلاوه معرفی و حفظ آداب و رسوم و سنت های قدیمی مردم منطقه مطرح کرد.

حاجی پور با اشاره به ظرفیت بالای توریستی در شهرستان کلیبر یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره را معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های موجود شهرستان در حوزه توریستی مطرح کرد و از مسئولین استانی و کشوری خواست تا با توجه به وجود قلعه های تاریخی بسیار و آثار فرهنگی و تاریخی و جنگل های سرسبز ارسباران در شهرستان توجه ویژه ای را در حوزه توریستی به این شهرستان داشته باشند.

وی با بیان این که سالانه یک میلیون نفر توریست و مسافر از آثار تاریخی و طبیعی شهرستان کلیبر بازدید می نمایند، یادآور شد: شهرستان کلیبر قطب توریستی آذربایجان شرقی بوده و سالانه پذیرای یک میلیون نفر توریست است، اما متاسفانه از داشتن جاده اصلی محروم است.

بایرام زاده معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در جشنواره نان سنتی یوخا کلیبر گفت: با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده در یکسال گذشته، توسعه توریستی غذا را در سطح استان در دستور کار قرار داده ایم که استارت این هدف را با برگزاری جشنواره سنتی نان یوخا در شهرستان کلیبر زدیم .

وی از برگزاری 25 جشنواره غذای محلی و سنتی در منطقه ها مختلف آذربایجان شرقی در راستای احیای غذا های بومی اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد: با بهبود شرایط بیماری کرونا در کشور و منطقه بتوانیم شاهد برگزاری جشنواره هایی از این قبیل در سطح استان باشیم.

بایرام زاده گفت: شهرستان کلیبر پتانسیل بالایی در حوزه توریستی دارد و از شهرستان های مهم ما در عرصه فرهنگی، طبیعی و تاریخی است باید درک کنیم که تنها راه توسعه شهرستان کلیبر به وسیله صنعت توریستی امکان پذیر است.

لازم به ذکر است در کنار این جشنواره نیز نمایشگاه عرضه توانمندسازی ها و محصولات بومی و صنایع دستی منطقه در قالب 30غرفه دایر شد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری جشنواره پخت نان سنتی یوخا در کلیبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره پخت نان سنتی یوخا در کلیبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید