هر توریست چه قدر برای ایران پول می آورد؟

به گزارش وبلاگ تجهیزات الکترونیک، رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران می گوید برای جایگزین کردن عایدی های نفتی، برترین گزینه صنعت گردشگری خواهد بود.

هر توریست چه قدر برای ایران پول می آورد؟

به گزارش ایسنا، علی اکبر عبدالملکی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: براورد ها نشان می دهد که در عرصه جهانی، 11 درصد از کل اشتغال کشور ها در حوزه جهانگردی تعریف شده است و در ایران نیز این عدد پایین نیست. از این رو فعال کردن ظرفیت های ایران در این حوزه باید به عنوان یک اولویت جدی در نظر گرفته گردد.

وی با بیان اینکه با انتها یافتن ذخایر نفتی، برترین گزینه توسعه صنعت جهانگردی خواهد بود، شرح داد: براورد ها نشان می دهد که ورود هر جهانگرد خارجی به ایران، حدود هزار دلار ارزآوری برای کشور دارد و در شرایطی که ما با محدودیت های تحریمی روبرو هستیم، این فرصتی مطلوب برای دسترسی به منابع ارزی نو است.

رییس کمیسیون جهانگردی اتاق ایران ادامه داد: یکی دیگر از دستاورد های مهم صنعت جهانگردی برای اقتصاد ایران، انتها دادن به ایران هراسی است که بعضی کشور ها ایجاد نموده اند. به وجود آوردن بستری که تعداد جهانگردان خارجی وارد شده به ایران را افزایش دهد، در این حوزه نیز برای کشور منافع قابل توجهی خواهد داشت.

عبدالملکی با اشاره به ظرفیت جهانگردی مذهبی در ایران، توضیح داد: با توجه به تاریخ طولانی مدت همزیستی مسالمت آمیز ادیان در ایران، ما در حوزه جهانگردی مذهبی امکانات بالقوه قابل توجهی داریم. پیشنهاد ما این است که با موضوع وزارت جهانگردی و با حضور علما و تایید مراجع، کمیته فقه جهانگردی تشکیل گردد تا امکان بازنگری در بعضی شرایط و افزایش توان جذب جهانگردان خارجی در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: جهانگردی به عنوان یک صنعت مهم و با توجه به ظرفیت های این بخش در آینده با همراهی هیات رئیسه اتاق ایران عنوان جهانگردی به نام اتاق ایران اضافه گردد و در دوره آینده حضور حداقل یک نفر در هیات نمایندگان اتاق استان ها و اتاق ایران از بخش جهانگردی از 5 نفر بخش صنعت در هیات رئیسه اتاق ایران داشته باشیم.

منبع: فرارو

به "هر توریست چه قدر برای ایران پول می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر توریست چه قدر برای ایران پول می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید