ادبیات

شعر و ادبیات فارسی مهم ترین مولفه هویت ماست

به گزارش خبرنگاران ، مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر، عصر امروز (چهارشنبه 4 اسفندماه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات...

29 فروردین 1401

از اوج آسمان تا قعر دریا با ویلچر

خبرنگاران؛ گروه مجله - جواد شیخ الاسلامی: حتماً بارها شده که تصمیم گرفته ایم از امروز، این هفته یا ماه آینده ورزش کنیم، تفریح کنیم، کوهنوردی کنیم ولی همه این قول و قرارهای شخصی به در بسته تنبلی خورده و هیچ اتفاقی نیفتاده است. کم تحرکی یک بیماری پنهان و...

1 اسفند 1400

پروژه موزه پرادو، مهم ترین جاذبه گردشگری در اسپانیا شد

پروژه نوآورانه ای برای نمایش 6 تصویر سه بعدی منتخب از نقاشی های کلکسیون موزه پرادو که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در اسپانیا است در سال 2015 اجرا شد. این تصاویر می توانند با دست لمس شوند و منظره نوینی را به ویژه برای اشخاصی که دچار اختلالات بینایی هستند...

12 بهمن 1400

می نار در بازار کتاب

به گزارش خبرنگاران، در رمان می نار تخیل ادبی بر بال وقایع تاریخ معاصر نشسته و مخاطب را به دنیایی تازه می برد.

27 آبان 1400

بزرگداشت هفته کودک با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی

خبرنگاران/گیلان سرپرست کانون پرورش فکری گیلان از برگزاری ویژه برنامه های روز جهانی و هفته ملی کودک سال 1400 این نهاد با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی اطلاع داد.

19 مهر 1400

پیغام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی شعر وادب فارسی وبزرگداشت استاد محمدحسین شهریار

خبرگزاری خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار پیامی را صادر کرد.

2 مهر 1400

زمان تسویه مطالبات هنرمندان مشخص شد

مدیر کل هنر های نمایشی در یک برنامه رادیویی گفت: امیدواریم بتوانیم تا اواخر اردیبهشت ماه امسال، کل مطالبات هنرمندان عزیز را تسویه کنیم و با خیالی آسوده برنامه ریزی دقیقی را انجام دهیم.

23 خرداد 1399

ژست بشردوستانه آمریکا یا اعتیادش به تحریم، کدام را باور کنیم؟

در حالی که وزیر خارجه آمریکا باز هم مدعی پیشنهاد یاری به ایران برای مبارزه با کرونا است که دولتش در این روزها به شیوه های مختلف، از اعمال فشار حداکثری به ایران فروگذار نکرده است.

19 خرداد 1399

حسن انوشه گستره زبان فارسی را به جهانیان شناساند

احمد مسجدجامعی در پیامی درگذشت حسن انوشه، نویسنده، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی را تسلیت گفت.

14 خرداد 1399

خبرنگاران درباره محمد دبیرسیاقی

تهران- خبرنگاران- محمد دبیرسیاقی، نویسنده، شاعر و مدرس ادبیات فارسی بود که در دوران حیات خود تصحیح بسیاری از متون کهن فارسی را بر عهده گرفت. او نزدیک به یک سده زیست و در این مدت توانست در جهت اعتلای فرهنگ و ادبیات ایران زمین گام های بسیار موثری بردارد....

21 فروردین 1399

این ستاره های منفور!

خبرنگاران: نفرت کلمه خوشایندی نیست و ما نمی خواهیم در اینجا از آن استفاده کنیم. ولی به نظر می رسد که دیگران این کار را می کنند و این روزها همه از آدام سندلر متنفرند.

29 آذر 1398

ترامپ و تبلیغات انتخاباتی از مرگ البغدادی

قتل ابهام انگیز و سوال برانگیز ابوبکر البغدادی در سوریه این سوال را مطرح می کند که چرا شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از این عملیات بهره برداری تبلیغاتی می کند و شخصا این عملیات را از طریق رسانه های جهانی اعلام کرده؟

28 آذر 1398

ایمان دارم که می توانم

سرخ و سفید پوشیده بود؛ سرخ تر از هر سرخی که فکرش را بکنید. طبقه پنجم ساختمانی آفتاب گیر با پنجره ای که آفتاب ملایمی را به سمت اتاق هل می داد، ملاقاتش کردم. خیلی ساده. دفتر کارش را می گویم. خودش هم البته استایل جذابی داشت. میز کاری وسط اتاق است که رویش چندین...

1 آذر 1398

فال آنلاین دیوان حافظ سه شنبه دوم مهرماه 98

برخی حافظ را لسان الغیب می گویند یعنی کسی که از غیب سخن می گوید و بر اساس بیتی از شعر حافظ او معتقد است که هیچ کس زبان غیب نیست.

8 آبان 1398

دو و میدانی لیگ بانوان ایران؛ قهرمانی دانشگاه آزاد لرستان برای پنجمین سال متوالی

تیم دانشگاه آزاد لرستان در سرانجام مرحله نهایی مسابقات دو و میدانی قهرمانی باشگاه های کشور در بخش بانوان برای پنجمین سال متوالی به عنوان قهرمانی دست یافت.

6 آبان 1398