طراحی گرافیکی و چاپ

دستگاه های الکترونیکی با نانوژنراتور ها بی احتیاج از باتری می شوند

پژوهشگران با توسعه ابزاری تازه که قابلیت فراوری انرژی را با استفاده از خواص پیزوالکتریک و تریبوالکتریک دارد، گامی به سوی خودکفایی ادوات الکترونیکی و بی نیازی از باتری برداشتند.

30 مهر 1400

آیا مایکروسافت برای انتشار ویندوز 11 آماده می گردد؟

مایکروسافت طی ماه های گذشته بارها به آپدیت مهم ویندوز اشاره نموده اما حالا با توجه به نشانه های موجود، به نظر می رسد این بار فقط با یک آپدیت سروکار نداریم و مایکروسافت میخواهد از ویندوز 11 رونمایی کند.

24 تیر 1400

انواع مدل کیک تولد دختر کفشدوزکی

کیک تولد دختر کفشدوزکی یکی از تم های جذاب دخترانه جدید با ترکیب رنگی قرمز و مشکی است که این روز ها محبوبیت خاصی در بین دختر بچه ها دارد.

19 تیر 1400

سرعت چاپ پول در اولین ماه 1400

خبرنگاران: رشد ماهانه حجم پول در فروردین ماه 1400 به حدود منفی 4 درصد رسیده است. این درصد رشد از ابتدای سال 96 تا کنون کمترین رشد ماهانه برای این متغیر پولی بوده است.

10 تیر 1400

استفاده از نانوذرات در یخچال ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی

پژوهشگران آفریقای جنوبی در آنالیز جدید خود دریافتند که شاید بتوان با همراه کردن ماده خنک کننده و نانوذرات در یخچال ها، به صرفه جویی در مصرف انرژی یاری کرد.

10 مرداد 1399

آیا بلیط اینترنتی نیاز به چاپ دارد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی شدن کارها خرید بلیط سفربیشتر به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود و افراد کمتر به دفاتر فروش بلیط و آژانس های مسافرتی مراجعه می کنند. این روش به دلیل مزایای بسیاری که در مقایسه با روش حضوری خرید بلیط دارد دارای طرفداران...

7 مرداد 1399

التهابات پوستی باکرونا مرتبط هستند؟

اما پژوهشگران گفته اند از این که می بینند انواع مختلف عارضه های پوستی با کووید-19 مرتبط هستند، متعجب شده اند. عوارض پوستی در حال حاضر در فهرست نشانه های کووید-19 قرار ندارد.

13 تیر 1399

شما می توانید محافظ صورت سه بعدی چاپ کنید و به پزشکان و پرستاران بیمارستان ها درگیر کرونا هدیه دهید

یک شرکت چاپ سه بعدی اهل چک یک محافظ صورت سه بعدی برای کارمندان بیمارستان و افراد فعال در حوزه سلامت و بهداشت مردم در مبارزه با کرونا طراحی و فایل های آن را به صورت منبع باز منتشر کرده است.

25 اردیبهشت 1399

خبرنگاران درباره محمد دبیرسیاقی

تهران- خبرنگاران- محمد دبیرسیاقی، نویسنده، شاعر و مدرس ادبیات فارسی بود که در دوران حیات خود تصحیح بسیاری از متون کهن فارسی را بر عهده گرفت. او نزدیک به یک سده زیست و در این مدت توانست در جهت اعتلای فرهنگ و ادبیات ایران زمین گام های بسیار موثری بردارد....

21 فروردین 1399

عکاسی در دل آتش

خبرنگاران/بوشهر علی اکبر اسکرووالا از عکاسان قدیمی بوشهری است که از سن 17 سالگی به صورت جدی عکاسی را آغاز نموده است، او از سال 1350 تا به امروز وقایع روزهای انقلاب، اشخاص، کسبه، طبیعت بکر کوه نمک، بافت قدیم بوشهر و... را به تصویر کشیده است.

2 فروردین 1399

صدای زنگ خطر از هتل های شیک ایران

هتل بوتیک حدود 10 سال است که در ایران جریان یافته؛ هتل هایی با معماری خاص و خدماتی شیک و البته گران که اخیرا کلنگ توسعه آن ها در ایران به زمین کوبیده شده و شعارهای محکمی در راستای ضرورت افزایش روزافزون آن ها سر داده شده است. همین موضوع آینده نگران کننده...

4 دی 1398