معماری و عمران

نگرانی رییس اتاق بازرگانی تهران از مهاجرت جوانان کارآفرین

رییس اتاق بازرگانی تهران می گوید با وجود تمام شعارها و وعده ها، نه تنها در حوزه فراوری گره گشایی صورت نگرفته که حتی هر سال اوضاع برای سرمایه گذاران دشوارتر می گردد.

20 اردیبهشت 1401

بازدید عزت الله ضرغامی از بنیاد سینمایی فارابی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در بنیاد سینمایی فارابی به بازدید از بخش های مختلف این بنیاد از جمله ساختمان تاریخی قوام پرداخت.

8 اردیبهشت 1401

بهترین رودخانه های ترکیه برای قایقرانی را بشناسید

یکی از مجذوب کننده ترین ورزش ها و تفریحات در فصل گرم تابستان قایقرانی است، چون هم هیجان کافی دارد و هم به دلیل آبی بودن آن باعث خنکی وجود انسان می شود. اما انتخاب مکان مناسب برای قایقرانی بسیار مهم است.

25 فروردین 1401

کشف معبد گمشده مصری با قدمت 2200 سال

باستان شناسان خبر از کشف معبدی در مصر داده اند که 2200 سال قدمت دارد و به صورت تصادفی هنگام حفر چاه به وسیله کارگران پیدا شد.

19 فروردین 1401

معرفی هتل 5 ستاره دو فرانس در وین

هتل دو فرانس وین | Hotel de Franceاین هتل 5 ستاره وین در سال 1872 ساخته شد. هتل دو فرانس وین Hotel de France در بولوار معروف رینگ استرات، در قلب شهر وین واقع شده است. این هتل تنها 50 متر از ایستگاه متروی زیرزمینی اسشوتنتور فاصله داشته و با 10 دقیقه پیاده روی به موزه زیگموند...

12 اسفند 1400

راهنمای سفر به تیچینو، سوئیس

سوئیس کشوری نسبتا کوچک محسوب می شود، با این وجود تقسیمات کشوری زیادی دارد که شامل 26 کانتون (استان) می شود. این کشور به خاطر قرار گرفتن در دامنه رشته کوه های آلپ و داشتن دریاچه های بی شمار معروفیت دارد. این شرایط تقریبا برای هر 26 کانتون آن صدق می کند. کانتون...

7 اسفند 1400

خطر جدی عفونت ناخن پا

خبرنگاران : عفونت ناخن پا علل و علائم خاصی دارد.

29 بهمن 1400

درخواست های تشکل های کشاورزی از معاون اول چه بود؟

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری برای اصلاح فرآیندها در بخش کشاورزی گفت متأسفانه بخش کشاورزی در سالیان اخیر از نظر بهره وری و استفاده از دانش و تکنولوژی عقب افتاده که ضروری است با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان...

28 بهمن 1400

سنگ آب های ندوشن در استان یزدثبت ملی شدند

محمدمهدی شرافت، مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در این خصوص اظهار کرد:

27 دی 1400

آشنایی با برج کج پیزا

برج کج پیزا یکی از قدیمی ترین و معروف ترین برج های کج در جهان است که به دلیل در نظر گرفتن پی رسی منطقه از طریق معمار این بنا، برج کج شده است.

7 دی 1400

خبر مهم مدیرعامل ایران خودرو برای خریداران تارا

خبرنگاران : مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از شروع اجرای تعهدات خودروی تارا ظرف چند روز آینده اطلاع داد و گفت: تارا با گیربکس اتوماتیک در شهریور ماه تحویل مشتریان خواهد شد.

15 مرداد 1400

مراتب ثبت ملی 10 اثر فرهنگی تاریخی به استاندار فارس ابلاغ شد

در یکی از نامه های دکتر علی اصغر مونسان خطاب به عنایت الله رحیمی آمده است:

11 مرداد 1400

برنامه اکسپرس اینتری مانیتوبا

طرح جدید اکسپرس اینتری مانیتوبا، اولین داوطلبین خود را دعوت کرد.طرح جدید همراستا با اکسپرس اینتری مانیتوبا، در اولین دراو خود، 155 داوطلب را دعوت به اپلای برای مهاجرت استانی نمود. در دراو (Draw) روز سه شنبه مورخ 11 ژانویه، به وسیله برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا...

10 مرداد 1399

قصر بلودر وین،بنایی باشگوه در قلب اتریش

سفر می کنیم تا با بخش های مختلف و کشورهای زیبای جهان آشنا شویم و از دیدن جاذبه های تاریخی و طبیعی آن ها لذت ببریم. اروپا، قاره ای سبز و پهناور بوده که به دیدنی هایش معروف هست و هر ساله، مشتاقان بسیاری را به دیدن جذابیت های خویش دعوت می کند.

17 تیر 1399

ژست بشردوستانه آمریکا یا اعتیادش به تحریم، کدام را باور کنیم؟

در حالی که وزیر خارجه آمریکا باز هم مدعی پیشنهاد یاری به ایران برای مبارزه با کرونا است که دولتش در این روزها به شیوه های مختلف، از اعمال فشار حداکثری به ایران فروگذار نکرده است.

19 خرداد 1399

آشنایی با هتل سنتی تی دا در کویر مصر، تصاویر

از امکانات منحصر به فرد این هتل سنتی سرو غذای ارگانیک، دارا بودن آب بهداشتی، و واقع گردیدن در بستر شن های روان کویر مصر و فرحزاد می باشد. هتل کویری تی دا با موقعیت بسیار مناسب و واقع شدن در بستر کویر ایران بی شک یکی از بهترین مکانهای اقامتی و پذیرایی منطقه...

30 اردیبهشت 1399

لزوم تشکیل کمیته صادرات دردزفول برای رونق مالی

به گزارش خبرنگاران، احمد سیاحی ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح پروژه های صنعتی و عمرانی شهرستان دزفول به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال جاری به مناسبت دهه فجر 687 پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 350 میلیارد تومان در 22 شهرستان استان افتتاح...

29 فروردین 1399

مسجد جامع تاریخی عقدا تخریب شد؟

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردکان در پاسخ به برخی مطالب منتشر شده در شبکه های مجازی در خصوص تخریب در مسجد جامع عقدا گفت: در بازدید از این بنای تاریخی هیچگونه تخریبی در ساختار آن مشاهده نشد.

21 فروردین 1399

سلیمی: اجرای قانون هوای پاک نقش بسزایی در کنترل آلودگی هوا دارد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید نمود که اجرای قانون هوای پاک نقش موثری در کنترل آلودگی هوای کلانشهرها داشته و باید بعد نظارتی قوی بر اجرای این قانون اعمال گردد.

28 دی 1398

با بزرگترین اشتباهات دنیا آشنا شوید

مجله مهر: انسان جایزالخطاست و در هر جایی ممکن است خطا کند، اما برخی از این اشتباهات قابل بخشش نیست و تا سال ها و دهه ها در خاطرات باقی می ماند. در زیر برخی از این اشتباهات که در خاطرات جهانیان باقی مانده است را مرور می کنیم.

24 دی 1398